• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Nej jag tror många kan känna igen sig. Man hade också en annan syn på pengarna som ung. Högre status, större inkomst men större utgifter så det går jämt ut.
Som ung? ;) Om du är född -87 är du ju ung för bövelen, jag är 3 år äldre än dig och känner mig inte särskilt gammal :facejoy:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Jag känner absolut igen mig. Ganska snart efter att jag började leva med utmätning så började jag också fundera på hur jag skulle tjäna extra pengar, hur jag kunde leva bra men ändå snålt, vad jag kunde spara pengar på för att få ut så mycket som möjligt av det jag hade och hur jag skulle starta en förändring av mitt liv ekonomiskt från och med då och ända in i framtiden tills jag blir fri igen.

I min egen mening har jag hittills lyckats med bravur, jag har påbörjat mitt tredje år av min sanering och jag har aldrig i hela mitt vuxna liv sparat så mycket pengar som jag gjort under dom här tuffa åren. Jag gör panelundersökningar, jag plockar upp pant, jag lever under existensminimum nästan varje månad och min största utgift nu för tiden är mitt sparande. Jag har näst intill varit extrem men då är mitt nyfunna mål så mycket viktigare än alla frestelser här och nu, det är så värt allt.

Jag ser det också som en sport, jag vet att jag sparar mer under skuldsanering än vad vänner sparar överhuvudtaget. Jag ska vända hela skiten och jag ska göra det rejält!

Ibland kommer jag på mig själv med att prata om att man kan spara/tjäna pengar på olika saker med kollegor och i samma stund inser jag hur galet det måste låta för dom har ju ingen aning om vad jag gått igenom dom senaste åren och i deras öron låter det nog trivialt men i mina låter det genialt!

Jag älskar mat och att laga mat och det är ju onekligen posten man kan spara in mest på bara genom att vara lite kreativ och handla mycket med kort datum, det finns ju en anledning till att frysen uppfanns, min matbudget ligger på ca 1000kr i mån och jag äter gott och äter mig mätt månaden ut! Det ser jag som en tävling varje månad att handla så lite och så billigt som möjligt och det är lika kul varje ny månad.

:facejoy:
All respekt till en matbudget på 1000:-, grymt jobbat verkligen! Här har jag 2500:- men då för mig och två barn varannan vecka, men på mina ensamveckor köper jag endast nåt paket mjölk till kaffet och äter rester, skåpmat och pusslar av det som finns.
Håller med om det där med vännerna, hahaha, hade senast idag en konversation med en väninna som hade noll koll på familjens försäkringskostnader medan jag jämför på kronan :facejoy:
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Jag känner absolut igen mig. Ganska snart efter att jag började leva med utmätning så började jag också fundera på hur jag skulle tjäna extra pengar, hur jag kunde leva bra men ändå snålt, vad jag kunde spara pengar på för att få ut så mycket som möjligt av det jag hade och hur jag skulle starta en förändring av mitt liv ekonomiskt från och med då och ända in i framtiden tills jag blir fri igen.

I min egen mening har jag hittills lyckats med bravur, jag har påbörjat mitt tredje år av min sanering och jag har aldrig i hela mitt vuxna liv sparat så mycket pengar som jag gjort under dom här tuffa åren. Jag gör panelundersökningar, jag plockar upp pant, jag lever under existensminimum nästan varje månad och min största utgift nu för tiden är mitt sparande. Jag har näst intill varit extrem men då är mitt nyfunna mål så mycket viktigare än alla frestelser här och nu, det är så värt allt.

Jag ser det också som en sport, jag vet att jag sparar mer under skuldsanering än vad vänner sparar överhuvudtaget. Jag ska vända hela skiten och jag ska göra det rejält!

Ibland kommer jag på mig själv med att prata om att man kan spara/tjäna pengar på olika saker med kollegor och i samma stund inser jag hur galet det måste låta för dom har ju ingen aning om vad jag gått igenom dom senaste åren och i deras öron låter det nog trivialt men i mina låter det genialt!

Jag älskar mat och att laga mat och det är ju onekligen posten man kan spara in mest på bara genom att vara lite kreativ och handla mycket med kort datum, det finns ju en anledning till att frysen uppfanns, min matbudget ligger på ca 1000kr i mån och jag äter gott och äter mig mätt månaden ut! Det ser jag som en tävling varje månad att handla så lite och så billigt som möjligt och det är lika kul varje ny månad.

:facejoy:

OJ! Duktigt! Kul att läsa! :)
Jag själv älskar att trixa och ha det med just mat. Bra näringsrik mat men så billigt som möjligt.

Har du någon billig favoriträtt att dela med dig av?

Nu vet jag inte om det finns, och är lat just nu så orkar inte kika runt. :facejoy: Men en tråd där folk kan skriva ner sina bästa spartips, tex matlagning med bra recept hade ju varit något. :)
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
OJ! Duktigt! Kul att läsa! :)
Jag själv älskar att trixa och ha det med just mat. Bra näringsrik mat men så billigt som möjligt.

Har du någon billig favoriträtt att dela med dig av?

Nu vet jag inte om det finns, och är lat just nu så orkar inte kika runt. :facejoy: Men en tråd där folk kan skriva ner sina bästa spartips, tex matlagning med bra recept hade ju varit något. :)
Jag hakar på en sån tråd!
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Jag kör på 3000 som ensam.. men jag käkar nog lite för ofta skräp :D Brukar med näppe klara mig innan ica kortet är tomt innan 25:e
Kanske ingår annat med i ett sådant kort, såsom tvättmedel, hygiengrejer och lite ditt och datt så behöver ju inte vara dåligt alls!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp